Γενήκαν τα γεννήματα και μπαίνομε στο θέρο, παίρνω το δρεπανάκι μου και πάω να θερίσω, μαύρα μάτια ν’ αγαπήσω. Καλαματιανός Πελοποννήσου με τον Μιχάλη Ζάμπα. Ηχογραφήθηκε το 2006.
Γιώργη, βαράν τα σήμαντρα, σημαίνουν οι καμπάνες, να πας, Γιώργη μ’, στην εκκλησιά, να πα να μεταλάβεις. Παραλογή του κριματισμένου από την Πελοπόννησο. Επιτόπια καταγραφή στα Πέρα Μέλανα Κυνουρίας (Αρκαδία) το 1996.
Κολοκοτρωναίικο. Εψές προψές επέρναγα απ’ τα βουνά της Πιάνας, κι ακώ το γέρο του Μωριά, το γερο-Θοδωράκη. Ιστορικό τραγούδι. Επιτόπια ηχογράφηση στα Πέρα Μέλανα Κυνουρίας, στην Αρκαδία, το 1972.
Περιβόλι ν-είχα, η πάπια μ’, περιβόλι ν-είχα, περιβόλι ν-είχα νεραντζοσπαρμένο. Νεραντζοσπαρμένο, η πάπια μ’, νεραντζοσπαρμένο, νεραντζοσπαρμένο και στ’ άνθη γεμισμένο. Κι από κάτω απ’ τ’ άνθη και το νεραντζάκι, πέρδικα καθόταν και δροσολογιόταν. Κι από τη δροσιά της, πέσανε τα φτερά της, τα χρυσοπούπουλά της.
Στα Βέρβενα, στα Βέρβενα, στα Δολιανά, κυρά μου, γιεμ, και στον ωραίον τόπο, κει π’ αρέσει των ανθρώπων. Εκεί ’ναι τα γλυκά κρασιά, κυρά μου, τα ωραία παλληκάρια, κιτρολεμονιάς κλωνάρια. Το πίνουν νιές, το πίνουν γριές, κυρά μου, το πίνουν παντρεμένες, χήρες κι αρρεβωνιασμένες. Δε φταίνε το γλυκά κρασιά, κυρά [...]
Της Τρί- μάνα μ’ της Τρί- της Τρίπολης οι λοχαγοί, της Τρίπολης οι λοχαγοί και του Μωριά οι λεβέντες στο Τεπελένι κείτουνται και στο Ιβάν κοιμούνται. Ανάθεμά σε Κορυτσά, Κλεισούρα, Τεπελένι που πήρες τα κορμάκια μας, δεν άφησες λεβέντη. Λεβέντης πήγα στο στρατό να πα να πολεμήσω και σα λεβέντης [...]
Τι τονε ζηλεύεις, Βέργω μ’, τι τονε ζηλεύεις, τον ψηλόν τον άντρα, και τον ακαμάτη, πο ’σπερνε το χρόνο, Βέργω μ’, πο ’σπερνε το χρόνο, ένα σκιάδι σπόρο. Κι έκλαιε κι οδυρόταν, Βέργω μ’, πως θα το θερίσει και θα ντ’ αλωνίσει.
Τον γιαλό γιαλό πηγαίνω — πέσ’ τε το, ματάκια μου, την αγάπη μου να βρω — πεσ’ το όπως το λέω κι εγώ. Μα επήγα και την ηύρα — πέσ’ τε το, ματάκια μου, σ’ ασημένιον αργαλειό — πεσ’ το όπως το λέω κι εγώ. Της μιλώ, δεν μου μιλάει [...]