Πολυφωνικό Συγκρότημα Πωγωνίου

Τα μέλη του Πολυφωνικού Συγκροτήματος Πωγωνίου ήταν οι: Ανθούλα Κώτσου, Πηνελόπη Μάτσια, Σοφία Μάτσια, Δημήτρης Μάτσιας, Λάζαρος Τσιάβος και Σωκράτης Τσιάβος. Όλοι κατάγονταν από τα Κτίσματα Πωγωνίου, χωριό με μακρά παράδοση στο πολυφωνικό τραγούδι της Ηπείρου.

Το συγκρότημα συνέβαλε σημαντικά στη διατήρηση του αρχαίου μουσικού ιδιώματος του πολυφωνικού τραγουδιού, που έχει πεντατονικές ρίζες και βυζαντινές επιρροές. Με δεκάδες εμφανίσεις στην Ελλάδα και σε χώρες της Ευρώπης από το 1976, συνέβαλε στη διάσωση πλήθους παραδοσιακών ηπειρώτικων τραγουδιών που περιλαμβάνουν μοιρολόγια, παραλογές, κλέφτικα και τραγούδια της ξενιτιάς, όλα στην πολυφωνικής τους μορφή, με σεβασμό και τη μέγιστη δυνατή προσέγγιση του αυθεντικού πολυφωνικού τραγουδιού, όπως αυτό φτάνει ως τις μέρες μας. Το 1993 κυκλοφόρησε δίσκο με επιλεγμένα πολυφωνικά τραγούδια της περιοχής, καταγράφοντας την αυθεντική τους μορφή.


 

Τραγούδια

Δίσκοι

Πραγματικά μια παγκόσμια πρώτη αποτελεί τόσο ο δίσκος της OCORA που ηχογραφήθηκε στο Παρίσι όσο και η συναυλία που προηγήθηκε εκεί το Φεβρουάριο του 1983. Kαι τα δύο με πρωτοβουλία του Άρη Φακίνου έκαναν για πρώτη φορά γνωστή στην Γαλλία την ηπειρώτικη πολυφωνική μουσική, που ήδη από τότε βρισκόταν υπό […]
Δεκαέξι διαχρονικά τραγούδια που ιστορούν όλες τις φάσεις του «δράματος» του ξενιτεμού. Τα δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες κατηγορίες της νεοελληνικής λαϊκής ποίησης, γιατί -πέρα από το φιλολογικό τους ενδιαφέρον- αποτελούν πηγή μελέτης για τον τρόπο που τοποθετείται η συλλογική γνώση και μνήμη μπροστά στο  […]
Δεκαεννιά τραγούδια που ιστορούν όλες τις φάσεις του «δράματος» του ξενιτεμού: η αναχώρηση του ξενιτεμένου, η ζωή στην ξενιτιά, η ζωή της οικογένειας που έμεινε πίσω, ο θάνατος στην ξενιτιά, η επιστροφή.

Δείτε επίσης

Πραγματικά μια παγκόσμια πρώτη αποτελεί τόσο ο δίσκος της OCORA που ηχογραφήθηκε στο Παρίσι όσο και η συναυλία που προηγήθηκε εκεί το Φεβρουάριο του 1983. Kαι τα δύο με πρωτοβουλία του Άρη Φακίνου έκαναν για πρώτη φορά γνωστή στην Γαλλία την ηπειρώτικη πολυφωνική μουσική, που ήδη από τότε βρισκόταν υπό […]