Bλάχα πλένει στο ποτάμι κι άλλη βλάχα τη ρωτάει. Bλάχα μ’ τι ‘σαι σκουμπωμένη και βαριά βαλαντωμένη, Tι ‘ν’ τα νύχια σου βαμμένα, τα μαλλιά σου μπερδεμένα.
Γιάννη μου το μαντίλι σου, τι τό ’χεις λερωμένο βρε, Γιάννη Γιαννάκη μου βρε, παλικαράκι μου. Tο λέρωσε η ξενιτιά, τα έρημα τα ξένα βρε, Γιάννη Γιαννάκη μου βρε, παλικαράκι μου. Πέντε ποτάμια το ’πλυναν κι έβαψαν και τα πέντε Γιάννη Γιαννάκη μου βρε, παλικαράκι μου.
Ωχ, ν-έχετε γεια ψηλά βουνά και σεις κοντές ραχούλες, γεια σου Kατσαντώνη μου, και σεις κοντές ραχούλες, γεια σου καπετάνιε μου. Και σεις Tζουμέρκα κι Άγραφα, παλικαριών λημέρια μην πείτε πως με πιάσανε, με προδοσιά, με δόλο, αρρωστημένο μ’ ηύρανε ξαρμάτωτον στο στρώμα.
Μου ’λεγε, μωρ’ μου ’λεγε, μου ’λεγεν η μάνα μου μου ’λεγεν η μάνα μου, μάθε γιε μου γράμματα μάθε γιε μου γράμματα, μάθε κοντυλίσμστα μάθε κοντυλίσματα κι εγώ δεν την άκουσα κι εγώ δεν την άκουσα μπιστικός εγίνηκα, χίλια πρόβατα βοσκώ κι εβδομήντα δυο σκυλιά, φλογερίτσαν έκοψα από κίτρο [...]
Μεικτός, συγκαθιστός χορός που χορευόταν συνήθως στους γάμους, όταν οι συγγενείς συνόδευαν τη νύφη και το γαμπρό στην εκκλησία. Πλέον χορεύεται σε διάφορα χορευτικά γεγονότα όπως γλέντια, πανηγύρια κ.λ.π. Ηχογραφήθηκε το 1984.
Ο Γιάννος και η Μαριγώ σ’ ένα σχολειό πηγαίναν ο Γιάννος ξέρει γράμματα κι η Μαριγώ τραγούδια. Τα δυο τους αγαπήθκανε κανένας δεν το ξέρει. Ο Γιάννος τ’ αποφάσισε της μάνας του το λέει. – Μάνα μ’ τη Μάρω αγαπώ και θέλω να την πάρω. – Τι λες μωρέ παλιόπαιδο [...]
Κλασικός δίσκος της Δόμνας Σαμίου μέσα απ’ τον οποίο εξοικειώθηκαν με το δημοτικό τραγούδι οι νεότερες γενιές. Συνδυάζει μια αισθητικά επιμελημένη παρουσίαση με την άρτια ερμηνεία και την άψογη ηχογράφηση. Το ομότιτλο κομμάτι που τραγουδήθηκε και χορεύτηκε κατά κόρον σε συναυλίες και κέντρα, αποτελεί το σήμα κατατεθέν της παρουσίας της […]
Πραγματικά μια παγκόσμια πρώτη αποτελεί τόσο ο δίσκος της OCORA που ηχογραφήθηκε στο Παρίσι όσο και η συναυλία που προηγήθηκε εκεί το Φεβρουάριο του 1983. Kαι τα δύο με πρωτοβουλία του Άρη Φακίνου έκαναν για πρώτη φορά γνωστή στην Γαλλία την ηπειρώτικη πολυφωνική μουσική, που ήδη από τότε βρισκόταν υπό […]
Προϊόν μιας «αλλιώτικης» συνεργασίας. Ύστερα από προσωπική πρόσκληση, η Δόμνα κυκλοφορεί στο Σείριο του Μάνου Χατζιδάκι αυτή τη συλλογή με κομμάτια που, καθώς σημειώνει η ίδια στο προσεγμένο εσώφυλλο, «είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορούν σε δίσκο». Τον ευχαριστεί που της «έδωσε την ευκαιρία και την ελευθερία να παρουσιάσει αυτό […]