00:00
Κεντρική σελίδα / Το έργο της / Κατάλογος τραγουδιών / Δόξα να ’χει πάσα ημέρα
Δόξα να- δόξα νά ’χει πάσα ημέρα,
δόξα νά ’χει πάσα ημέρα κι ο Υιός με τον Πατέρα,
και το Πνε- και το Πνεύμα το Αγίο,
και το Πνεύμα το Αγίο, το ζωαρχικό και θείο.
Δόξα νά ’χουν και τα τρία και η Δέσποινα η Μαρία,
στ’ς ουρανούς χορός και σχόλη, τον κρατούν οι Αποστόλοι.
Δώδεκα είναι και στο μέτρος, σέρνει τον χορόν ο Πέτρος,
πιάνει ο Παύλος τον Αντρέα και οι άλλοι οι εννέα.
Φίλιππος τον Ιωάννη και Θωμάς στη μέση πιάνει,
τότε Μάρκος με καρδίαν, Σίμωνα και τον Ματθίαν.
Ιάκωβος πιάνει Ματθαίον, έτερος Βαρθολομαίον,
κι οι Προφήται τραγουδούσι, ψάλλουν και καλαναρχούσι.
Ο Δαβίδ παίζει την λύραν, Ησαΐας την κινύραν,
τ’ όργανον ο Ζαχαρίας, άρπαν παίζει ο Ιερεμίας.
Κι η παρθένος η Μαρία, η αμόλυντος Κυρία,
έπεμψε για καλεστάδες, τέσσερας Βαγγελιστάδες.
Τον Ματθαίον πρώτον βάνει, Πρόδρομον τον Ιωάννη,
να καλέσουν και την Άνναν, Ιωακείμ και την Σωσάνναν.
Ελισάβετ, Ζαχαρίαν, την Μαγδαληνήν Μαρίαν,
τσ’ εβδομήκοντα Αποστόλους και τους αθλοφόρους όλους.
Στέφανον και των Μαρτύρων, τους χορούς των Αναργύρων,
ιεράρχας και οσίους και αγίους δισμυρίους.
Μάρτυρα Αικατερίνην, Θέκλαν και την Ιουστίνην,
Παρασκευήν, Αναστασίαν, την Αιγυπτίαν Μαρίαν.
Κι όλες με σπουδήν κινούσι, την Παντάνασσαν να βρούσι,
κι όποιος πάει στες Εκκλησίες, φεύγει από τες αμαρτίες.
Κι όποιος κάνει το Σταυρό του, άρματα έχει στο πλευρό του,
κι όποιος κάνει ελεημοσύνη, βρίσκει εκ Θεού ειρήνη.
Κι όποιος δεν κακολογήσει, εις τους ουρανούς θα οικήσει,
το λοιπόν και σεις παιδιά μου, κάνετε το θέλημά μου.
Όλοι να αγαπηθούμε, στον παράδεισο να μπούμε,
και του χρόνου με υγείαν και με πάσαν ευτυχίαν.
Λόγω του θρησκευτικού του χαρακτήρα, το τραγούδι προσφέρεται είτε για το «άνοιγμα» των χορών μετά την απαγόρευση της Σαρακοστής, δηλαδή το Πάσχα, είτε για το «κλείσιμό» τους στο τέλος της Αποκριάς. Έτσι, στην Κέρκυρα, μετά τον εσπερινό της Κυριακής της Τυροφάγου, οι ιερείς χορεύουν τον συγκεκριμένο ιδιοτοπικό χορό – άλλοτε μέσα στον ναό, όπως στις Νυφές, και άλλοτε στον αυλόγυρο, όπως στα χωριά Επίσκεψη και Κληματιά. Τον χορό «σέρνει» ο γεροντότερος ιερωμένος και ακολουθούν οι υπόλοιποι ιερείς και τα μέλη του κοινοτικού συμβουλίου, κατά σειρά ηλικίας. Το ειδικό τραγούδι που συνοδεύει τον χορό αποδίδεται αντιφωνικά από τους ίδιους τους χορευτές, με τον πρώτο να ξεκινά κάθε στροφή και τους άλλους να την επαναλαμβάνουν. Οι ντόπιοι το αποκαλούν «δοξαστικό» ή και «αίνο».
Μιράντα Τερζοπούλου – Ζωή Μάργαρη (1998)
Ηχογραφήθηκε σε στούντιο το 1997. Βασισμένο σε καταγραφή του 1994 της Ελένης Βασιλείου, στο χωριό Κληματιά της Κέρκυρας, όπως ερμηνεύτηκε από τον παπα-Αλέξανδρο Φιλιππάκη.
Τραγούδι
Πληροφορητές