Πέρα στους πέρα κάμπους όπου ’ναι οι ελιές είν’ ’να μοναστηράκι που πάν’ οι κοπελιές. Πάω και ’γω ο καημένος για να λειτουργηθώ να κάνω το σταυρό μου σαν κάθε χριστιανός. Στην εκκλησιά που μπαίνω θωρώ μια κοπελιά να κάνει το σταυρό της, να λάμπει η εκκλησιά.
Περβολαριά του περβολιού πες του περιβολάρη το γιασεμί που φύτεψα, τσαχπίνα περιβολαριά, καλά να το φυλάει. Περβολαριά μου σε αγάπησα μες στην καρδιά μου σε ζωγράφισα. Το γιασεμί στην πόρτα σου ήρθα να το κλαδέψω και νόμιζε η μάνα σου πως ήρθα να σε κλέψω. Περβολαριά μου σ’ αγαπώ πολύ [...]
Πέρτικα, πέρτικα, πέρτικαν εμέρωνα, πέρτικαν εμέρωνα, τον Απρίλη και τον Μά’. Κι όσον την εμέρωνα, τόσο μου ’γκριαζεν* κακά. ’Ποθυμώνομαι και γω και πετώ την στο βουνό στο βουνό το πετρωτό και το πετροχαλατό. *μου ’γκριαζε: μου γκρίνιαζε
Ζωηρός χορός της Δωδεκανήσου σε ρυθμό 2/4 με βιολί και σαντούρι. Ο χορός είναι γνωστός σαν «πηδηχτός Ρόδου». Βηματικά συγγενεύει με τον «συρτό Χανιώτικο». Στο χωριό Έμπονα της Ρόδου, οι κάτοικοι του οποίου είναι κρητικής καταγωγής, συνηθίζεται και με το όνομα «κρητικός». Ηχογραφήθηκε το 1975.
Ποιος ήτο που τραούησε εχτές βραδίς στην βίγλα κι όλα τα δέντρη εμάρανε κι όλα ξερίζωσέ τα και ράισε τη φυλακή, ίριξε και το κάστρο και πλάκωσε το βασιλιά με τη βασιλοπούλα. Mια καλογριά τ’ αφ’κράστηκε από το Αγιονόρος, τσαλοπατεί τα ράσα της και το σταυρό της ρίχτει. Άμε σταυρέ [...]
Σαν πας στα ξέν’ αγάπη μου, μην κάμεις ένα χρόνο γιατί δεν τονε νταγιαντώ1 του χωρισμού τον πόνο. Σαν πας στα ξένα, πάρε κι εμένα πάρε κι εμένα για συντροφιά. Μέρα δεν κάμω δίχως σου και χρόνο πώς θα κάμω; Χωρίς εσένα, μάτια μου, γρήγορα θα πεθάνω. Μακριά κι αν [...]
Xορός του Πάσχα ⬥ Σαν τη μεγάλην Πασχαλιά, να ’ταν οι μέρες ού- να ’ταν οι- να ’τανε οι μέρες ούλες π’ αλλάσσουσιν οι κοπελιές, σαν τις αρκοντοπού- σαν τις α- σαν τις αρκοντοπούλες. Ελάτε να χορέψουμε για το Χριστός Ανέστη, ο Κύριός μας ο Χριστός νεκρός ήτον κι ανέστη. [...]
Κάλαντα Φώτων ⬥ Σήμερα είναι των Φωτών που ψάλλουν οι παπάδες και που γυρίζουν τα στενά και λεν τον Ιορδάνη. Βοήθεια τον έχομε τον Μέγα Ιωάννη που παρεδέχθη ο Χριστός να πά’ να τον βαφτίσει. Ώχου, αφέντη μου Χριστέ, και πώς θα σε βαφτίσω που θα καούν τα χέρια μου, [...]
Η Σούστα που παρουσιάζεται στο δίσκο ηχογραφήθηκε από τη Δόμνα Σαμίου στις 15 Αυγούστου του 1964 μπροστά στην εκκλησία της Παναγίας Πορταΐτισσας, στη διάρκεια του τοπικού πανηγυριού. Εκτελείται από ένα βιολί κι ένα τετράχορδο λαούτο.
Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 1965. Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών, «Αυθεντική μουσική από τη Ρόδο» (Fidelity 8047, 1965) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 1961. Στην τσαμπούνα ο Νίκος Τάλιας.
Παρακαλώ σε μοίρα μου να μη με ξενιτέψεις κι αν είν’ και ξενιτέψεις με, αρρώστια μη μου δώσεις. Κι η αρρώστια θέλει στρώματα, θέλει μαξελαράκια, θέλει και μάνα στο πλευρό, και κύρη στο κεφάλι, θέλει α(δ)ερφή πονετική κρύο νερό να φέρνει να πίνει να δροσίζεται το βαριαρρωστημένο. Κι είδα(ν) κι [...]
Aχ, η ξενιτιά το χαίρεται, τζιβαέρι μου, το μοσχολούλουδό μου σιγανά, σιγανά, σιγανά και ταπεινά. Aχ, εγώ ήμουνα που το ’στειλα, τζιβαέρι μου, με θέλημα δικό μου σιγανά, σιγανά, σιγανά πατώ στη γη. Αχ, πανάθεμά σε ξενιτιά, τζιβαέρι μου, εσέν’ και το καλό σου σιγανά, σιγανά, σιγανά και ταπεινά. Αχ, [...]
Aχ, η ξενιτιά το χαίρεται, τζιβαέρι μου το μοσχολούλουδό μου σιγανά, σιγανά, σιγανά και ταπεινά. Αχ, εγώ ‘μαι που το έστειλα, τζιβαέρι μου με θέλημα δικό μου σιγανά, σιγανά, σιγανά πατώ στη γη. Αχ, πανάθεμά σε ξενιτιά, τζιβαέρι μου εσέν’ και το καλό σου σιγανά, σιγανά, σιγανά και ταπεινά. Αχ, [...]
Αποτελείται από μια αργή εισαγωγή από σόλο σαντούρ σε ελεύθερο ρυθμό και ένα κύριο τμήμα σε μέτρο 4/4. Το σαντούρι μοιάζει με το τσέμπαλο. Αποτελείται από τρεις έως τέσσερεις οκτάβες, Κάθε νότα παράγεται από τρεις χορδές κουρδισμένες στο ίδιο τονικό ύψος (ουνίσονο). Οι χορδές χτυπιούνται με δυο λετπά ραβδιά τυλιγμένα [...]
Aχ, η ξενιτιά το χαίρεται, τζιβαέρι μου το μοσχολούλουδό μου σιγανά, σιγανά, σιγανά και ταπεινά. Aχ, εγώ ήμουνα που το ’στειλα, τζιβαέρι μου με θέλημα δικό μου σιγανά, σιγανά, σιγανά πατώ στη γη. Αχ, πανάθεμά σε ξενιτιά, τζιβαέρι μου εσέν’ και το καλό σου σιγανά, σιγανά, σιγανά και ταπεινά αχ, [...]
Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 1966. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών (Fidelity 7386, 1966) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 2006.
Τίνος είν’ η κούπα η μονομπασιά του καπετάν Νικόλα, του μπέη, του πασά. Πιε την γιε μου, πιε την και ξαναγεμισέ την να βρεις τον γείτονά σου τον Μανόλη που ’ν’ κοντά σου. Ας την ανεβάσουμε στα επουράνια κι ας την κατεβάσουμε στα καταχθόνια. Δώσ’ της μια να πάει κάτω [...]
Στου Κωσταντίνου τις αυλές πηάιν εξετρέχει συνάφορμα1 του πηαδιού περβόλιν εφυτέψα έχει μηλιές και κυωνιές, δάφνες και κυπαρίσσια και κόκκινες τριανταφυλλιές εμάι2 με τις άσπρες. Και μια μηλιά, χρυσομηλιά, εψήθη κ’ εμαράθη κι άλλη μηλιά τής εμιλεί κι άλλη μηλιά τής λέει: – Μηλιά, τα μήλα σε βαρού μη ο καρπός σε [...]
Χριστούγεννα, Πρωτούγεννα, πρώτη αρχή του χρόνου, εβγάτε, δείτε, μάθετε που ο Χριστός γεννάται, γεννάται κι ανατρέφεται με μέλι και με γάλα· το μέλι τρων οι άρχοντες, το γάλα οι αφεντάδες, και το μελισσοβότανο το λούζονται οι κυράδες. Κι ανοίξτε τα κουτάκια σας, τα κατακλειδωμένα, και δώστε μας απ’ τον χρυσό [...]