Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 2006.
Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 1966. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών (Fidelity 7386, 1966) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Οργανικός σκοπός σε 7σημο ρυθμό με προέλευση τη Μύκονο. Ηχογραφήθηκε το 1963. Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών «Αυθεντική μουσική από τη Μύκονο» (Fidelity 8048, 1963) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Από τους παραδοσιακούς χορούς, ο τσάμικος είναι σίγουρα ο χορός με τις εντονότερες εθνικές συνδηλώσεις. Παρόλο που θεωρείται ο κατεξοχήν «ελληνικός» και πανελλήνιος χορός, τον συναντούμε μόνο στις στεριανές περιοχές, που εκτείνονται γύρω από τον ορεινό όγκο της Πίνδου, της οποίας οι προεκτάσεις φτάνουν ως και την Πελοπόννησο. Ηχογραφήθηκε το [...]
Ανατολίτικος χορός σε ρυθμό 4/4, με μεγάλη διάδοση σε όλους τους πληθυσμούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, Μουσουλμάνους, Χριστιανούς κι Ιουδαίους. Χορεύεται κυρίως από γυναίκες, αλλά και από άντρες, που προκαλούν το ερωτικό ενδιαφέρον με επιτηδευμένες και χαριτωμένες κινήσεις του σώματος και των χεριών, ακκισμούς, ηδυπαθείς ταλαντεύσεις, αργές περιστροφές κλπ. Ζωντανή ηχογράφηση [...]
Οργανικός σκοπός με προέλευση τη Μακεδονία. Ηχογραφήθηκε το 1964. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών (Fidelity 7307, 1964) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Οργανικός σκοπός 9σημου ρυθμού (2-2-2-3) από την περιοχή της Πρέβεζας. Η ονομασία του χορού προέρχεται από το όνομα του σκοπού που συνοδεύει το χορό. Σε αντίθεση με το υπόλοιπο ρεπερτόριο της περιοχής ο σκοπός «φυσούνι» είναι πιο γρήγορος. Είναι κυκλικός χορός και χορεύεται κυρίως από γυναίκες. Ηχογραφήθηκε το 1959.
Ο χασαποσέρβικος ή σέρβικος είναι ένας γοργός, εύκολος χορός, με πιάσιμο απ’ τους ώμους και έξι βήματα σε μέτρο 2/4, που δίνει πολλές ευκαιρίες στους χορευτές να επιδείξουν τη δεξιοτεχνία τους. Ηχογραφήθηκε το 1979.
Ιδιοτοπικός οργανικός σκοπός και χορός γνωστός σαν «χειμαριώτικο». Η ίδια μελωδία συναντάται και στην Κάλυμνο όπου παίζεται με βιολί και χορεύεται μόνο από άνδρες ως ιδιοτοπικός συρτός με την ονομασία «Θυμαριώτικο». Ηχογραφήθηκε τη δεκαετία του 1960.
Κονιαλήδες και Καππαδόκες συνήθιζαν να χορεύουν ορισμένους χορούς αντικριστά, κρατώντας τον ρυθμό με ξύλινα κουτάλια. Ηχογραφήθηκε σε στούντιο το 1991. Ο δεξιοτέχνης στο κανονάκι Νίκος Στεφανίδης, με καταγωγή από το Ικόνιο, δίδαξε τη μελωδία στη Δόμνα Σαμίου και στους μουσικούς της.
Πρόκειται για τοπικό χορό σε δίσημο ρυθμό, προφανώς αρχαιότατης καταγωγής, ο οποίος στη δυσνόητη ελληνική διάλεκτο του Βαρασού αποκαλείται «του γλέχου η παίγνη» ή «η παίγνη μο τα γλέχε». Είναι αντικριστός χορός που χορεύεται κυρίως από ζευγάρια γυναικών και σπανιότερα από μικτά ζευγάρια, με άντρα και γυναίκα. Ζωντανή ηχογράφηση από [...]