Ένας σκοπός από τη Σμύρνη, βασισμένος στον ρυθμό του χαρούμενου και λικνιστικού αντικριστού χορού σε μέτρο 2/4 — του πασίγνωστου μπάλου, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στα νησιά. Εδώ ξεκινά με μια αργή εισαγωγή για κανονάκι. Ηχογραφήθηκε το 1974.
Ο μεγάλος δεξιοτέχνης του βιολιού Στέφανος Βαρτάνης, γεννημένος στη Σμύρνη, το 1922, αυτοσχεδιάζει πάνω σε παραδοσιακές μουσικές κλίμακες. Ηχογραφήθηκε το 1979.
Το κανονάκι, qanun στα τούρκικα και τα αραβικά, παίρνει το όνομά του από τον πυθαγόρειο κανόνα. Μέλος της οικογένειας νυκτών εγχόρδων, το κανονάκι είναι ο απ’ ευθείας απόγονος του ψαλτηρίου που έφθασε από την Εγγύς Ανατολή για να καθιερωθεί ευρέως στις αυλές των αρχόντων του Βυζαντίου. Στο κανονάκι, Νίκος Στεφανίδης.
Μελωδία ελεύθερου ρυθμού, από την Κεντρική Ελλάδα, παιγμένη σε καλαμένια φλογέρα. Η φλογέρα είναι μουσικό όργανο τύπου φλάουτου, σωλήνας ανοιχτός και στα δυο άκρα, με έξι τρύπες συνήθως μπροστά, σε ίση απόσταση η μια απ’ την άλλη, και μια πίσω για τον αντίχειρα. Ηχογραφήθηκε το 1979.
Η Σούστα που παρουσιάζεται στο δίσκο ηχογραφήθηκε από τη Δόμνα Σαμίου στις 15 Αυγούστου του 1964 μπροστά στην εκκλησία της Παναγίας Πορταΐτισσας, στη διάρκεια του τοπικού πανηγυριού. Εκτελείται από ένα βιολί κι ένα τετράχορδο λαούτο.
Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 1965. Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών, «Αυθεντική μουσική από τη Ρόδο» (Fidelity 8047, 1965) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Η σούστα είναι χορός 2σημου ρυθμού με σταυρωτή λαβή των χεριών που συναντάται, με διαφοροποιήσεις στο μελωδικό και χορευτικό μοτίβο, σε όλα τα Δωδεκάνησα. Ηχογραφήθηκε το 1961. Στην τσαμπούνα ο Νίκος Τάλιας.
Οργανικός σκοπός από την Κύπρο. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών «Τραγούδια του Αιγαίου» (Philips 8410, 1961) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου. Ηχογραφήθηκε το 1961.
Ιδιοτοπικός χορός που ανήκει στην κατηγορία των συρτών χορών. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών (Fidelity 7376, 1966), σε επιμέλεια Δόμνας Σαμίου. Ηχογραφήθηκε το 1966.
Ο συγκαθιστός, κατεξοχήν χορός του γάμου, που χορεύεται συνήθως στο δρόμο κατά τις μετακινήσεις αλλά και σε διάφορες φάσεις του τελετουργικού, αναπτύσσεται σε ελεύθερο σχηματισμό. Χορεύεται ζωηρά, ζευγαρωτά ή μεμονωμένα. Λέγεται συγκαθιστός επειδή οι χορευτές «συγκαθίζουν», δηλαδή λυγίζουν ελαφρά το γόνατο, μια του δεξιού και μια του αριστερού ποδιού. Ηχογραφήθηκε [...]
Οργανικός σκοπός από τη Μακεδονία. Ηχογραφήθηκε σε στούντιο, τη δεκαετία του 1960. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών (Lyra LS 1060) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Οργανικός σκοπός με προέλευση τη Στερεά Ελλάδα. Ηχογραφήθηκε σε στούντιο το 1961. Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών «Τραγούδια της στεριάς» (Philips 8433, 1961), σε επιμέλεια Δόμνας Σαμίου (Δισκογραφία 45 στροφών).
Σκοπός «του δρόμου», σε ρυθμό 2/4. Συνήθως συνοδεύεται από ομαδικό τραγούδι, ξεκινώντας με το δίστιχο «Τα μελιτζανιά, τα μελιτζανιά, τα μελιτζανιά να μην τα βάλεις πια …», απ’ όπου και το όνομα το μουσικού κομματιού. Ηχογραφήθηκε το 1997.
Ένας από τους απειράριθμους σκοπούς για φλογέρα σε ελεύθερο ρυθμό, που αντιλαλούν στην ελληνική ύπαιθρο παιγμένοι από βοσκούς, καθώς βοσκούνε τα κοπάδια τους. Το κομμάτι τελειώνει με σύντομο επίλογο σε μέτρο 4/4. Ηχογραφήθηκε το 1974.
Οργανικός αυτοσχεδιασμός. Ζωντανή ηχογράφηση από τη συναυλία Η γνωστή και η άγνωστη Δόμνα, που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 29/10/1998.
Αποτελείται από μια αργή εισαγωγή από σόλο σαντούρ σε ελεύθερο ρυθμό και ένα κύριο τμήμα σε μέτρο 4/4. Το σαντούρι μοιάζει με το τσέμπαλο. Αποτελείται από τρεις έως τέσσερεις οκτάβες, Κάθε νότα παράγεται από τρεις χορδές κουρδισμένες στο ίδιο τονικό ύψος (ουνίσονο). Οι χορδές χτυπιούνται με δυο λετπά ραβδιά τυλιγμένα [...]