Μεικτός, συγκαθιστός χορός που χορευόταν συνήθως στους γάμους, όταν οι συγγενείς συνόδευαν τη νύφη και τον γαμπρό στην εκκλησία. Πλέον χορεύεται σε διάφορα χορευτικά γεγονότα, όπως γλέντια, πανηγύρια κ.λπ. Ηχογραφήθηκε το 1984.
Οργανικός σκοπός σε 4σημο ρυθμό από τη Σίφνο. Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών (Philips 427037), σε επιμέλεια Δόμνας Σαμίου. Ηχογραφήθηκε τη δεκαετία του 1960.
Βασισμένο σε μέτρο 4/4, το κομμάτι αυτό ανήκει στο είδος μουσικής που λέγεται «καθιστική», της «τάβλας», ή του «τραπεζιού», επειδή δεν χορεύεται, ή μάλλον γιατί εκτελείται σε πανηγύρια, συμπόσια και διάφορες άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις με τους πάντες (εκτελεστές και ακροατήριο) καθισμένους συνήθως γύρω από ένα τραπέζι. Ηχογραφήθηκε το 1974.
Αργός σκοπός από την περιοχή της Νάουσας παιγμένος με ζουρνά και νταούλι, από τοπικούς οργανοπαίκτες. Περιέχει εξαιρετικά πολυσύνθετα, πλούσια και εναλλασσόμενα ρυθμικά σχήματα, με ρευστότητα μέτρου και ρυθμικής αγωγής. Το μέτρο είναι πότε δίσημο, πότε ελεύθερο. Ηχογραφήθηκε το 1975.
Στη Θράκη και μεταξύ των Ελλήνων προσφύγων από τον Πόντο της Μ. Ασίας, αλλά και σ’ άλλους βαλκανικούς λαούς, η μεγάλη φλογέρα, που διαιρείται σε τρία κομμάτια κι έχει μήκος περίπου ένα μέτρο, λέγεται γαβάλα ή γαβάλ ή καβάλ. Σ’ άλλες περιοχές της χώρας το ίδιο όργανο λέγεται τζαμάρα. Ηχογραφήθηκε [...]
Χαρακτηριστικούς κι αντιπροσωπευτικός χορός της Κρήτης. Τον πεντοζάλη του δίσκου εκτελεί ένα λαούτο αντικαθιστώντας τη λύρα, μαζί με ξύλινα κουτάλια που, ακολουθώντας την αρχαία παράδοση, κρατούν το ρυθμό. Τον κατέγραψε η Δόμνα Σαμίου στα Χανιά, το 1965. Στο λαούτο ο Παύλος Παπαδάκης.
Ζωηρός χορός της Δωδεκανήσου σε ρυθμό 2/4 με βιολί και σαντούρι. Ο χορός είναι γνωστός σαν «πηδηχτός Ρόδου». Βηματικά συγγενεύει με τον «συρτό Χανιώτικο». Στο χωριό Έμπονα της Ρόδου, οι κάτοικοι του οποίου είναι κρητικής καταγωγής, συνηθίζεται και με το όνομα «κρητικός». Ηχογραφήθηκε το 1975.
Ονομάζονται πηδηχτοί οι χαρούμενοι χοροί που ο ρυθμός τους είναι γρήγορος και ο βηματισμός πηδηχτός. Συνοδευτικό όργανο πολύ συχνά είναι η γκάιντα ή τσαμπούνα. Το σκοπό κατέγραψε η Δόμνα Σαμίου στο Σκουτάρο Λέσβου, το 1965.
Ποιμενικός σκοπός ελεύθερου ρυθμού αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα που παίζεται συνήθως από φλογέρα. Είναι ευρύτερα γνωστός με την ονομασία «σκάρος». Ηχογραφήθηκε το 1961.
Ο χορός πυργούσικος, προερχόμενος από το Πυργί της Χίου, χορεύεται σε τριάδες, από δύο άντρες και μία γυναίκα. Ζωντανή ηχογράφηση του 1990 στην Πολιτιστική Εταιρεία ΠΑΝΟΡΑΜΑ στην Αθήνα. Στο βιολί, ο Νίκος Οικονομίδης.
Χορός σε επτάσημο ρυθμό, που προέρχεται από την περιοχή των χωριών της Χερίανας, στην Αργυρούπολη (Γκιουμούσχανέ ή Κιμισχανά) του Ανατολικού Πόντου. Σ’ αυτήν οφείλει και την ονομασία του με τις διάφορες παραλλαγές της (Σερενίτσα, Σιριανίτσα, Χεϊρανίτσα κλπ.). Αποκαλείται όμως και εικοσιένα. Ο χαβάς της σερεανίτσας δεν συνοδεύεται από τραγούδια και [...]
Ιδιαίτερα δημοφιλής και αγαπημένη μελωδία που απαντάται από την Κωνσταντινούπολη μέχρι την Κύπρο, με πανελλήνια διάδοση σήμερα. Παίζεται ως γαμήλια πατινάδα, συνοδεύοντας τους μελλονύμφους από το σπίτι στην εκκλησία, αλλά και ως συρτός ή μπαλλαριστός χορός σε κάθε είδους γλέντια. Ζωντανή ηχογράφηση από τη συναυλία Μικρασιάτικα τραγούδια με τη Δόμνα [...]
Μία από τις πολλές αυτοσχεδιαστικές μελωδίες που παίζουν οι βοσκοί όταν φυλούν τα κοπάδια τους, σ’ ολόκληρη την ηπειρωτική Ελλάδα, με τη φλογέρα τους, το χαρακτηριστικό ποιμενικό όργανο.
Οργανικός σκοπός στον οποίο εναλλάσσονται δύο ρυθμικά μοτίβα. Από ελεύθερο σε 4σημο ρυθμό και αντίστροφα. Ηχογραφήθηκε το 2004. Στον κεμανέ Ο Σωκράτης Σινόπουλος.