Το κότσαρι είναι σήμερα από τους πιο γνωστούς και αγαπητούς χορούς με παμποντιακό χαρακτήρα. Χορευόταν στον Ανατολικό Πόντο και κυρίως στην περιοχή του Καρς, όπου κατοικούσαν προπαντός Αρμένιοι, αλλά και Τούρκοι και Έλληνες (έποικοι μετά το 1829). Ζωντανή ηχογράφηση από τη συναυλία "Μικρασιάτικα τραγούδια με τη Δόμνα Σαμίου", που πραγματοποιήθηκε [...]
Χορευτικός σκοπός από τους Φούρνους Ικαρίας, σε ρυθμό 2/4. Η ονομασία του συνδέεται με την προφορική παράδοση σχετικά με την ιστορία του νησιού. Ηχογραφήθηκε το 2000.
Το καγκέλι, ή συρτοκαγκέλι, ανήκει στην ομάδα των συρτών χορών. Ζωντανή ηχογράφηση από τη συναυλία Τα Αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου, που πραγματοποιήθηκε στις 4 Μαρτίου 2003 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Το μοιρολόι που παίζει εδώ το κλαρίνο είναι μια θρηνητική μελωδία: οι παραδοσιακοί Ηπειρώτες οργανοπαίχτες αρέσκονται να μιμούνται τη φωνή των γυναικών που θρηνούν τους νεκρούς τους με τον παραδοσιακό τρόπο.
Οργανικός σκοπός από τη Θεσσαλία. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών (Fidelity 7315, 1964) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου. Ηχογραφήθηκε σε στούντιο, το 1964.
Από την περιοχή της Νάουσας. O «μουσταμπέικος» χορεύεται ιδιαίτερα τις αποκριές που σύμφωνα με παλιά βυζαντινή παράδοση γιορτάζονται στη Μακεδονία κατά το Δωδεκαήμερο των Χριστουγέννων (Μπούλες). Ηχογραφήθηκε το 1975.
Τραγούδι αργού ρυθμού σε 7σημο μέτρο (7/4) από τη Θεσσαλία. Ο χορός είναι γνωστός ως μπεράτι Θεσσαλίας. Αν και το «μπεράτι» είναι χορός με καταγωγή από την Ήπειρο, χορεύεται και στη Θεσσαλία με βήματα του αργού συρτού στα δύο. Σε ορισμένες περιπτώσεις αποδίδεται και ως αργός ελεύθερος συγκαθιστός, με χαρακτηριστικά [...]
Οργανικός σκοπός από τη Μύκονο. Ηχογραφήθηκε σε στούντιο το 1963. Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών «Αυθεντική μουσική από τη Μύκονο» (Fidelity 8048, 1963), σε επιμέλεια Δόμνας Σαμίου.
Ο μπάλος της Κύθνου, γνωστός ως «Θερμιώτικος μπάλος», χορεύεται ιδιότυπα σε σχέση με την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα. Συνηθίζεται να ονομάζεται και «φούρλες», ονομασία που προέρχεται από τις συνεχόμενες έντονες στροφές του κάθε χορευτή γύρω από τον άξονα του ταυτόχρονα με το ταίρι του. Ηχογραφήθηκε το 2006.