Αζιζιές ⬥ Οργανικός σκοπός από τη Χίο, χορευτικός, σε ρυθμό 2/4 (δίσημο), κοινό σε όλους τους συρτούς των νησιών αλλά και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Οι συρτοί χοροί ονομάστηκαν έτσι, γιατί οι χορευτές κρατιούνται από τα χέρια, σχηματίζουν ημικύκλιο και προχωρούν πάντα προς τα δεξιά, σέρνοντας ελαφρά τα πόδια τους στο [...]
Αναστενάρια ⬥ Σκοποί από το αναστενάρικο πανηγύρι, καταγραφή του 1964. Κάθε χρόνο, στις 21 Μαΐου, των Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης, ένα πανηγύρι οργανώνεται σε δυο χωριά της Μακεδονίας: τον Λαγκαδά, έξω από τη Θεσσαλονίκη και την Αγία Ελένη, κοντά στις Σέρρες.
Αντικρυστός ⬥ Αντικρυστός χορός 9σημου ρυθμού (2-3-2-2), γνωστός και σαν "καρσιλαμάς Μεγάρων", με προέλευση τη Μικρά Ασία. Η ίδια μελωδία χορεύεται και στην Κύθνο σαν καρσιλαμάς. Ηχογραφήθηκε το 1961.
Οργανικός σκοπός γνωστός και ως «τσιφτ». Τον δίδαξε στους μουσικούς του συνεργάτες ο αείμνηστος μουσικός και δάσκαλος στο κανονάκι, Νίκος Στεφανίδης. Ηχογραφήθηκε το 1991.
Ο πεντοζάλης ακολουθεί το μέτρο των 2/4 και είναι ο πιο χαρακτηριστικός και θεαματικός απ’ όλους τους κρητικούς χορούς. Τα βήματά του είναι μικρά, γρήγορα και επακριβή και ποικίλλονται με ενδιαφέροντα πηδήματα. Η κίνησή του, αργή στην αρχή, με την πάροδο του χρόνου γίνεται όλο και πιο γρήγορη. Το κομμάτι [...]
Ο χασάπικος ή κασάπικος χορός λέγεται ότι έχει τις ρίζες του στους χορούς της συντεχνίας των μακελλάρηδων (κρεοπωλών) του Βυζαντίου. Είναι ο πιο χαρακτηριστικός και δημοφιλής χορός των πυκνών ελληνικών πληθυσμών που κατοικούσαν ολόγυρα στην Προποντίδα, αλλά και σε άλλες γειτονικές περιοχές (Ανατ. Θράκη, ΒΔ. Μ. Ασία).
Οργανικός σκοπός σε ρυθμό 7/8 με προέλευση τη Μακεδονία. Ηχογραφήθηκε το 1963. Κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών (Fidelity 7306, 1964) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Οργανικός σκοπός σε ελεύθερο ρυθμό. Ηχογραφήθηκε τη δεκαετία του 1960. Κυκλοφόρησε σε δίσκο extended play 45 στροφών, (Lyra 2023) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου. Στο κλαρίνο ο Τάσος Χαλκιάς.
Αποκριάτικο μπουλούκι από τη Γραμμενίτσα της Άρτας. Ζωντανή ηχογράφηση από τη συναυλία Τα Αποκριάτικα με τη Δόμνα Σαμίου, που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στις 4 Μαρτίου 2003.
Οργανικός σκοπός με προέλευση το Ανατολικό Αιγαίο. Ηχογραφήθηκε τη δεκαετία του 1960. Κυκλοφόρησε στο δίσκο Τραγούδια της στεριάς και της θάλασσας (Philips 600506 PR, 1961) σε επιμέλεια από τη Δόμνα Σαμίου.
Οργανικό κομμάτι από την περιοχή του Πόντου, στη Μαύρη Θάλασσα, σε ρυθμό 2/4. Ηχογραφήθηκε το 2006. Το σκοπό κατέγραψε η Δόμνα Σαμίου στη Νέα Ιωνία Αττικής, με τον Ινεπολίτη λυράρη Γιώργο Καμπουργιαννίδη, τον Νοέμβριο του 1982.
Σκοπός και χορός γνωστός ως «γκάιντα». Χορεύεται σε όλη την Μακεδονία με μικρές διαφοροποιήσεις από περιοχή σε περιοχή. Είναι σκοπός που παίζεται συνήθως με γκάιντα και γι αυτό ονομάζεται έτσι. Στις περιπτώσεις που η απόδοση του σκοπού γίνεται με άλλα όργανα όπως για παράδειγμα με κλαρίνο, το κλαρίνο μιμείται τον [...]
Σκοπός και χορός γνωστός ως «γκάιντα». Χορεύεται σε όλη την Μακεδονία με μικρές διαφοροποιήσεις από περιοχή σε περιοχή. Είναι σκοπός που παίζεται συνήθως με γκάιντα και γι αυτό ονομάζεται έτσι. Στις περιπτώσεις που η απόδοση του σκοπού γίνεται με άλλα όργανα όπως για παράδειγμα με κλαρίνο, το κλαρίνο μιμείται τον [...]
Η γκάϊντα, άσκαυλος με τρεις αυλούς, μοιάζει στις γενικές της γραμμές με τον σκωτσέζικο και ιταλικό τύπο. Ο πρώτος αυλός (γκαϊντανίτσα) παίζει τη μελωδία κι έχει επτά τρύπες μπρός και μία πίσω για τον αντίχειρα, καθώς κι ένα μονό επικρουστικό γλωσσίδι, τύπου κλαρίνου. Ο δεύτερος αυλός (φυσητάρι), χρησιμοποιείται για να [...]