Τάσος Διακογιώργης

(1924-2007) Γεννήθηκε στα Μαριτσά της Ρόδου και πέθανε στην Αθήνα. Δεξιοτέχνης σαντουρίστας, αλλά και βιολιστής, ξυλοφωνίστας και εκτελεστής κρουστών. Πήρε τα πρώτα μαθήματα σε ηλικία δέκα ετών και δύο μόλις χρόνια αργότερα, άρχισε να συμμετέχει ως λαϊκός μουσικός σε γάμους και σε πανηγύρια του νησιού του. Αργότερα μελέτησε και βιολί στο παράρτημα του Εθνικού Ωδείου Ρόδου (1939-1945).

Το 1954 ήρθε στην Αθήνα, όπου δούλεψε ως σολίστ στο σαντούρι στα μπαλέτα της Δόρας Στράτου, και σπούδασε θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο, με τους Μ. Καλομοίρη και Λ. Ζώρα· σπούδασε επίσης κρουστά (ξυλόφωνο-μεταλλόφωνο).

Αρχικά συνεργάστηκε με το Συγκρότημα Ελληνικών Χορών της Δόρας Στράτου. Το 1964 έγινε μέλος της Ελαφράς Ορχήστρας του ΕΙΡ και αργότερα, της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ, όπου παρέμεινε έως το 1989. Παράλληλα συνεργαζόταν και με την Ορχήστρα της ΕΛΣ.

Συνεργάστηκε με τον Μάνο Χατζιδάκι, τον Μίκη Θεοδωράκη και άλλους Έλληνες συνθέτες και μαέστρους, έκανε ηχογραφήσεις μουσικής για το θέατρο και τον κινηματογράφο και έδωσε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παρέδιδε μαθήματα σαντουριού στην Αθήνα και στη Ρόδο, όπου από το 1987 διηύθυνε το «Εργαστήρι Εθνικής Μουσικής» του πολιτιστικού οργανισμού δήμου Ρόδου.

Στη δισκογραφία του ανήκουν, μεταξύ άλλων, οι δίσκοι: Θησέας (1967), Ηλέκτρα (μουσική μπαλέτου του Μίκη Θεοδωράκη, 1979), Νησιώτικο σαντούρι (1980).

Πηγή: www.thesaurus.iema.gr

Τραγούδια

Δίσκοι

Κλασικός δίσκος της Δόμνας Σαμίου μέσα απ’ τον οποίο εξοικειώθηκαν με το δημοτικό τραγούδι οι νεότερες γενιές. Συνδυάζει μια αισθητικά επιμελημένη παρουσίαση με την άρτια ερμηνεία και την άψογη ηχογράφηση. Το ομότιτλο κομμάτι που τραγουδήθηκε και χορεύτηκε κατά κόρον σε συναυλίες και κέντρα, αποτελεί το σήμα κατατεθέν της παρουσίας της […]
Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι όπως τα μετέφεραν οι πρόσφυγες της απέναντι μεριάς και τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου. Ερμηνείες «από καρδιάς» της Δόμνας αλλά και από τους ίδιους τους πρόσφυγες, ή τα παιδιά τους, σε τραγούδια που έμαθαν από γονείς και παππούδες. (barcode: 5204910000128)  
Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι, όπως τα μετέφεραν οι πρόσφυγες της απέναντι μεριάς και τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου που τα αφιερώνει στο Μπαϊντίρι της Ερυθραίας, το χωριό καταγωγής της. Μ’ ένα τόσο προσωπικό δίσκο εγκαινιάστηκε η δραστηριότητα του Συλλόγου που φέρει το όνομά της και […]
Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι, όπως τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου και τα ερμήνευσαν «από καρδιάς» η ίδια αλλά και μικρασιάτες πρόσφυγες. Δίσκος συμπληρωματικός του προηγούμενου ομότιτλου που εκδόθηκε το 1984 αλλά εξίσου προσωπικός.
Προϊόν μιας «αλλιώτικης» συνεργασίας. Ύστερα από προσωπική πρόσκληση, η Δόμνα κυκλοφορεί στο Σείριο του Μάνου Χατζιδάκι αυτή τη συλλογή με κομμάτια που, καθώς σημειώνει η ίδια στο προσεγμένο εσώφυλλο, «είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορούν σε δίσκο». Τον ευχαριστεί που της «έδωσε την ευκαιρία και την ελευθερία να παρουσιάσει αυτό […]
Δεκαέξι διαχρονικά τραγούδια που ιστορούν όλες τις φάσεις του «δράματος» του ξενιτεμού. Τα δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες κατηγορίες της νεοελληνικής λαϊκής ποίησης, γιατί -πέρα από το φιλολογικό τους ενδιαφέρον- αποτελούν πηγή μελέτης για τον τρόπο που τοποθετείται η συλλογική γνώση και μνήμη μπροστά στο  […]
Δεκαεννιά τραγούδια που ιστορούν όλες τις φάσεις του «δράματος» του ξενιτεμού: η αναχώρηση του ξενιτεμένου, η ζωή στην ξενιτιά, η ζωή της οικογένειας που έμεινε πίσω, ο θάνατος στην ξενιτιά, η επιστροφή. Έκδοση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, ο δίσκος αυτός με το επιμελημένο ένθετο εγκαινιάζει ένα […]