Ανιές Αγκοπιάν

Μουσικός αρμενικής καταγωγής, γεννήθηκε στη Γαλλία. Ύστερα από ένα ταξίδι της το 1980 στη Σοβιετική Αρμενία, άρχισε μαθήματα στο κανονάκι με τον Aram Kerovpyan, μαθητή του Saadettin Öktenay.

Από το 1984 έως το 1986 έζησε στην Κωνσταντινούπολη, όπου συνέχισε τα μαθήματα και συμμετείχε σε διάφορα μουσικά σύνολα, καθώς και στη χορωδία του πανεπιστημίου.

Από το 1987 έως το 1992 έζησε στην Αθήνα, όπου δίδαξε κανονάκι και θεωρία ανατολικής μουσικής στα Ωδεία «Σκαλκώτας» και «Ευμουσία», καθώς και στο Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο Παλλήνης. Δημιούργησε το μουσικό σύνολο «Sehnaz», με ρεπερτόριο την κλασική μουσική της Πόλης.

Το 1993 εγκαταστάθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Έως το 2005 έπαιζε τακτικά στη Ραδιοφωνία σε εκπομπές κλασικής μουσικής. Το 2001 ξεκίνησε να εργάζεται ως καθηγήτρια μουσικής στη Γαλλόφωνη Μουσική Σχολή και το 2006 ανέλαβε τη διεύθυνσή της.

Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες σε Τουρκία και Ελλάδα, καθώς και σε σεμινάρια μουσικών σχολείων στη Βόρεια Ελλάδα (Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή).


Πηγή: Ανιές Αγκοπιάν

Τραγούδια

Δίσκοι

Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι όπως τα μετέφεραν οι πρόσφυγες της απέναντι μεριάς και τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου. Ερμηνείες «από καρδιάς» της Δόμνας αλλά και από τους ίδιους τους πρόσφυγες, ή τα παιδιά τους, σε τραγούδια που έμαθαν από γονείς και παππούδες.
Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι, όπως τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου και τα ερμήνευσαν «από καρδιάς» η ίδια αλλά και μικρασιάτες πρόσφυγες. Δίσκος συμπληρωματικός του προηγούμενου ομότιτλου που εκδόθηκε το 1984 αλλά εξίσου προσωπικός.
Τραγούδια σπάνια και πολύτιμα, τραγουδισμένα παραμύθια με στοιχεία από αρχαίους μύθους. Μέσα από αυτά ο λαός μπόρεσε να ενώσει το πραγματικό με το υπερφυσικό και να αφηγηθεί ιστορίες, συνήθως τραγικές, που ίσως κάποτε συνέβησαν ή θα μπορούσαν να συμβούν.
Δεκαέξι διαχρονικά τραγούδια που ιστορούν όλες τις φάσεις του «δράματος» του ξενιτεμού. Τα δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες κατηγορίες της νεοελληνικής λαϊκής ποίησης, γιατί -πέρα από το φιλολογικό τους ενδιαφέρον- αποτελούν πηγή μελέτης για τον τρόπο που τοποθετείται η συλλογική γνώση και μνήμη μπροστά στο  […]
Δεκαεννιά τραγούδια που ιστορούν όλες τις φάσεις του «δράματος» του ξενιτεμού: η αναχώρηση του ξενιτεμένου, η ζωή στην ξενιτιά, η ζωή της οικογένειας που έμεινε πίσω, ο θάνατος στην ξενιτιά, η επιστροφή.