Τρεις Κύπριοι φοιτητές στο δεύτερο έτος του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην κατεύθυνση της Ελληνικής Παραδοσιακής και Δημοτικής Μουσικής δημιούργησαν τους «Αλάσια» τον Μάρτιο του 2018.
Στόχος τους είναι να μελετήσουν σε βάθος τη μουσική της Κύπρου και να την κάνουν γνωστή σε ευρύτερο κοινό.
Επέλεξαν για το συγκρότημά τους το όνομα «Αλάσια» που πιστεύεται ότι είναι προομηρική ονομασία του νησιού.
Αρμενοπούλα. Το τραγούδι της «ατιμασμένης» κοπέλας. Συναντάται στο νοτιοανατολικό μέρος της Κύπρου.
Κυπριακό ζεϊμπέκικο. Σκοπός που συνήθως αποδίδεται από την κυπριακή ζυγιά βιολί λαούτο ή ακόμα και μόνο με ένα πιθκιάβλι (αυλός Κύπρου). Σχετικά γρήγορος χορός με ζωντάνια που χορευόταν ως επί το πλείστον από άνδρες.
Του Αντροΰνου. Γαμήλια κυπριακή φωνή με αυτοσχεδιαστικά συνήθως δίστιχα για το παίνεμα των μελλόνυμφων. Συναντάται και με το όνομα «Γιαραμάνα» φωνή λόγω της συνεχούς επανάληψης του «Γιαρ, αμάν αμάν αμάν».
Το Γιασεμί. Ερωτικό τραγούδι, γνωστό και στην Μικρά Ασία.
Συμμετέχουν:
Κυριάκος Μαρκουλλής, λαούτο πολίτικο & στεριανό, τραγούδι
Αντρέας Κραμπιάς, ούτι, τραγούδι
Χρήστος Ισιδώρου, λαούτο και πιθκιάβλι (κυπριακή φλογέρα)
Αποσπάσματα από την εκπομπή “Η Κατάλληλη Ώρα” του Φώτη Απέργη στο Β Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, όπου φιλοξενήθηκε το συγκρότητα (25 Σεπτεμβρίου 2019)
Πεγειώτισσα Φωνή
© Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση
Φωνή από το χωριό της Πάφου Πέγεια, εξ ου και το όνομά της ή αλλιώς Η βρύση των Πεγειώτισσων. Με στίχο ομοιοκατάληκτο δεκαπεντασύλλαβο, ερωτικού περιεχομένου.
Ζεϊμπέκικος Κύπρου (με πιθκιάβλι)
© Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση
Σκοπός που συνήθως αποδίδεται από την κυπριακή ζυγιά, βιολί και λαούτο, ή ακόμα και μόνο με ένα πιθκιάβλι (αυλός Κύπρου). Σχετικά γρήγορος χορός που χορευόταν κυρίως άνδρες.
Κοτροφίσιμη Φωνή
© Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση
Γνωστή και ως Κύπρος της γης παράδεισος που προέρχεται από το νοτιοανατολικό διαμέρισμα της Κύπρου, τα Κοκκινοχώρια. Υπάρχουν διάφορες ερμηνείες για την ονομασία της Φωνής από περιοχή σε περιοχή. Η πιο η διαδεδομένη είναι αυτή από το χωριό Λιοπέτρι και λέγεται ότι ο Κότροφος μοιρολογούσε με αυτήν τη μελωδία το χαμό των παιδιών του. Πολλοί στίχοι είναι βασισμένοι στην Τουρκική εισβολή του 1974. Όπως όλες οι Φωνές της κυπριακής παράδοσης, έχει χρησιμοποιηθεί και για τα γνωστά «τσιαττιστά», τα αυτοσχέδια δηλαδή τετράστιχα.