Γιούλη Παπαθεοδώρου

Γεννήθηκα στη Ρόδο από γονείς δημοσίους υπαλλήλους με καταγωγή από τη Μικρά Ασία (μητέρα) και την Εύβοια (πατέρας), οι οποίοι μετατέθηκαν στην Αθήνα όταν τελείωνα το δημοτικό. Από τότε, με εξαίρεση μερικούς μήνες που έμεινα στο Λονδίνο και δυο χρόνια που έζησα στη Γερμανία, ζω στην Αθήνα. Πήρα το πτυχίο μου από τη Φιλοσοφική Σχολή (τμήμα Βυζαντινών  & Νεοελληνικών Σπουδών) και πήγα στο Μόναχο για μεταπτυχιακά. Εκεί γεννήθηκε ο γιος μου.

Άρχισα να δουλεύω στην Τηλεόραση σχεδόν τυχαία, μου άρεσε κι έμεινα 8 χρόνια. Μετά πέρασα στο Ραδιόφωνο που μου άρεσε ακόμα περισσότερο. Το 1991, όταν ξεκίνησε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, πήγα να δουλέψω εκεί ως Υπεύθυνη του Τομέα Τύπου. Το 2006, όταν ο Γιώργος Λούκος ανέλαβε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, άφησα το Γραφείο Τύπου του Μεγάρου και ανέλαβα τη Διεύθυνση Προβολής & Επικοινωνίας του Ελληνικού Φεστιβάλ. Από κει πήρα σύνταξη το 2014.

Η φιλία μου με τη Δόμνα ξεκίνησε το 1978, όταν δούλευα στην Τηλεόραση. Μείναμε φίλες ως το τέλος της ζωής της και συνεργαστήκαμε πάμπολλες φορές· κυρίως στις ραδιοφωνικές και δισκογραφικές της παραγωγές, στις περιοδείες που έκανε στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Ο θαυμασμός μου για την προσωπικότητα και το έργο της υπήρξε τεράστιος.

Η Δόμνα ίδρυσε τον Καλλιτεχνικό Σύλλογο Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου το 1981 για να δώσει στο παραδοσιακό τραγούδι την αισθητική που του αρμόζει και να εκδώσει τις μουσικές που αγαπούσε χωρίς τις δεσμεύσεις των εταιρειών. Έμεινε Πρόεδρος του Συλλόγου ως το θάνατό της.

Ήταν εξαιρετική τιμή για μένα ότι προήδρευσα αυτού του Συλλόγου ως το 2020, όταν κι ανέλαβε ο Σωκράτης Σινόπουλος, σπουδαίος μουσικός κι επί σειρά ετών στενός συνεργάτης της Δόμνας. 

Πηγή: Γιούλη Παπαθεοδώρου (2023)

Δίσκοι

Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι όπως τα μετέφεραν οι πρόσφυγες της απέναντι μεριάς και τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου. Ερμηνείες «από καρδιάς» της Δόμνας αλλά και από τους ίδιους τους πρόσφυγες, ή τα παιδιά τους, σε τραγούδια που έμαθαν από γονείς και παππούδες. (barcode: 5204910000128)  
Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι, όπως τα μετέφεραν οι πρόσφυγες της απέναντι μεριάς και τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου που τα αφιερώνει στο Μπαϊντίρι της Ερυθραίας, το χωριό καταγωγής της. Μ’ ένα τόσο προσωπικό δίσκο εγκαινιάστηκε η δραστηριότητα του Συλλόγου που φέρει το όνομά της και […]
Καθιστικά, αντικριστά, ζεϊμπέκικα, χασάπικα, καρσιλαμάδες και μπάλοι, όπως τα κατέγραψε η έρευνα της Δόμνας Σαμίου και τα ερμήνευσαν «από καρδιάς» η ίδια αλλά και μικρασιάτες πρόσφυγες. Δίσκος συμπληρωματικός του προηγούμενου ομότιτλου που εκδόθηκε το 1984 αλλά εξίσου προσωπικός.
Πρώτη παραγωγή του Κρατικού Ιδρύματος Συναυλιών Rikskonserter με καλλιτέχνες που δεν ήσαν Σουηδοί. Διαλέχτηκε η Δόμνα Σαμίου για την πολύτιμη προσφορά της στο χώρο της ελληνικής δημοτικής μουσικής και ο δίσκος ήρθε ως συνέχεια της μεγάλης περιοδείας της στη Σουηδία το καλοκαίρι του 1979.  Προοριζόταν  να διανεμηθεί στα σχολεία της […]
Η σημαντική αυτή δισκογραφική δουλειά είναι ίσως το καλύτερο κλειδί για να κατανοήσει κανείς το βαθύτερο νόημα της ελληνικής πασχαλιάς, αφού συγκεντρώνει πολλά έθιμα της συγκεκριμένης εποχής του χρόνου, μαζί με τα τραγούδια και τα μουσικά κομμάτια που τα συνοδεύουν. Το πρώτο CD περιέχει -μεταξύ άλλων- τελετουργικά τραγούδια της Σαρακοστής […]